Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

국내 광고효과조사의 현황과 문제점 : 광고회사 실무자 설문조사를 중심으로

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author한상필-
dc.date.accessioned2021-06-23T15:37:15Z-
dc.date.available2021-06-23T15:37:15Z-
dc.date.created2021-02-18-
dc.date.issued2009-06-
dc.identifier.issn1225-0554-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/41117-
dc.description.abstract본 연구는 국내 광고회사의 실무자를 대상으로 광고효과조사의 현황, 문제점, 그리고 활용방안을 설문조사하였다. 연구의 주요 내용은 광고효과 측정의 현황, 광고효과조사 내용, 광고효과조사의 문제점, 그리고 광고효과조사결과의 활용방안 등이었다. 분석결과, 광고효과조사에 관한 광고회사의 인식은 전반적으로 긍정적인 것으로 나타났으며, 활용방안도 다양한 것으로 조사되었다. 연구결과를 바탕으로 향후 국내 광고효과측정의 실무적 시사점과 발전방안을 제안하였다.-
dc.language한국어-
dc.language.isoko-
dc.publisher한국광고학회-
dc.title국내 광고효과조사의 현황과 문제점 : 광고회사 실무자 설문조사를 중심으로-
dc.title.alternativeA Study on the Current Status and Problems of Advertising Evaluation : A Survey of Advertising Agencies-
dc.typeArticle-
dc.contributor.affiliatedAuthor한상필-
dc.identifier.bibliographicCitation광고학연구, v.20, no.3, pp.123 - 144-
dc.relation.isPartOf광고학연구-
dc.citation.title광고학연구-
dc.citation.volume20-
dc.citation.number3-
dc.citation.startPage123-
dc.citation.endPage144-
dc.type.rimsART-
dc.identifier.kciidART001363053-
dc.description.journalClass2-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
dc.subject.keywordAuthor광고회사-
dc.subject.keywordAuthor광고조사-
dc.subject.keywordAuthor광고산업-
dc.subject.keywordAuthor광고효과-
dc.subject.keywordAuthoradvertising agency-
dc.subject.keywordAuthoradvertising industry-
dc.subject.keywordAuthoradvertising effectiveness-
dc.subject.keywordAuthoradvertising research-
dc.identifier.urlhttps://www.earticle.net/Article/A109072-
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Sang pil photo

Han, Sang pil
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE