마츠시타(Panasonic)의 디자인 경영 혁신 및 전략 연구An Approach of Innovative Design Management & Strategy of Matsushita (Panasonic)
- Other Titles
- An Approach of Innovative Design Management & Strategy of Matsushita (Panasonic)
- Authors
- 전진용; 이재환
- Issue Date
- Oct-2006
- Publisher
- 한국디지털디자인학회
- Keywords
- design management; design strategy; panasonic; brand positioning; origin form; design construction
- Citation
- Journal of Digital Design, v.6, no.2, pp 109 - 117
- Pages
- 9
- Indexed
- KCICANDI
- Journal Title
- Journal of Digital Design
- Volume
- 6
- Number
- 2
- Start Page
- 109
- End Page
- 117
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/45151
- ISSN
- 1598-2319
- Abstract
- 디지털 시대의 도래로 인해 특히, 가전업체의 경쟁이 더욱 치열해 지고, 대기업들 조차 초일류를 위한 무한 경쟁의 전장에 놓여 있다. 이 글로벌 경쟁 세계에서 전자산업의 메카이면서, 동시에 가장 치열한 경쟁이 벌어지고 있는 일본 마츠시타(panasonic)의 디자인 혁신으은 ‘제펜 브랜드’를 재구축 하기 까지의 디자인적 경영과 전략을 경영자/ 디자이너/ 조직/ 등을 통해 알아보고, 이러한 디자인 경영을 통한, 가시적 성과를 바탕으로 브랜드 위상의 가치 상승은 물론, 감성시대의 소비를 이끌어 내는 기업의 경영 전략의 신모델을 살펴본다.
Many electric companies are competed more intenseby digital age. Even large corporations are placedin the battlefield of the infinite competition for tiptop. The Japanese Matsushita (panasonic)innovates the design when the most intensecompetition place is Japan which is the mecca ofelectronic industry in the global competition world.This thesis researches design management andstrategy through a CEOs ,designers and systemsfor "Japan Brand". Therefore, we investigatenew model of the management strategy of thecompany which draws consumption of thesensitivity age and rises in the value of a brandphase on a great result.
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