Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

Flux-based torque control strategy using fea in wireless tram with independently rotating wheelsets독립구동방식 무가선 트램의 FEA를 통한 자속기반 토크제어 전략

Other Titles
독립구동방식 무가선 트램의 FEA를 통한 자속기반 토크제어 전략
Authors
오예준주경진이주이형우
Issue Date
Feb-2018
Publisher
Korean Society for Railway
Keywords
Independently rotating wheelsets; IPMSM; Torque control; Wireless tram; 독립차륜방식; 무가선 트램; 토크 제어; 매입형 영구자석 전동기
Citation
Journal of the Korean Society for Railway, v.21, no.1, pp.41 - 46
Indexed
SCOPUS
KCI
Journal Title
Journal of the Korean Society for Railway
Volume
21
Number
1
Start Page
41
End Page
46
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hanyang/handle/2021.sw.hanyang/150576
DOI
10.7782/JKSR.2018.21.1.41
ISSN
1738-6225
Abstract
독립구동방식 휠셋이 적용된 무가선 트램은 빠르고 정밀한 토크 제어 성능을 요구한다. 이를 만족하기 위해서는 자속기반 2D-LUT 이용한 토크 제어가 가장 적합하다. 이는 토크 지령을 전류 벡터로 쉽게 변환 가능하며, 무가선 트램과 같이 배터리 전압이 크게 변동하더라도 안정적인 토크 제어를 수행할 수 있다. 본 논문은 FEA를 이용한 자속 기반 2D-LUT를 생성 방법 및 토크 제어에 대한 연구를 수행하였다. 제안된 방법의 유효성은 시물레이션을 통해 검증하였다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
서울 공과대학 > 서울 전기공학전공 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lee, Ju photo

Lee, Ju
COLLEGE OF ENGINEERING (MAJOR IN ELECTRICAL ENGINEERING)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE