Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

활동·사료·탐구 중심 역사 수업을 견인하는 교사 요인 탐색Exploring Teacher Factors that Relate to the Use of Activities, Sources, and Inquiry in History Lessons

Other Titles
Exploring Teacher Factors that Relate to the Use of Activities, Sources, and Inquiry in History Lessons
Authors
이미미
Issue Date
2020
Publisher
역사교육연구회
Keywords
역사 교사; 수업; 경력; 역사학; 역사 교과; History Teacher; Lesson; Teaching Experience; History(Discipline); History(Subject Matter)
Citation
역사교육, no.154, pp.121 - 158
Journal Title
역사교육
Number
154
Start Page
121
End Page
158
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/12200
DOI
10.18622/kher.2020.06.154.121
ISSN
1225-0570
Abstract
역사 수업 개선에 대한 필요성과 이를 추구하는 노력은 지속적으로 전개되어 왔다. 그렇지만 아직 중등교육 현장의 역사 수업이 충분히 개선되었다고 보기는 어렵다. 최근 역사 수업과 관련하여 여러 새로운 움직임이 나타나는 속에서 본 연구는 역사 수업에 변화를 가져오는 여러 요인 중 교사 요인에 초점을 맞추고, 경력, 역사학, 역사 교과에 대한 교사의 인식을 분석하였다. 특히 역사 교사가 이상의 세 요인과 수업의 관계를 어떻게 파악하고 있는지를 분석하여 역사 수업에 변화가 어떻게 나타나는지에 접근하고자 하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of History Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE