Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

클라우드 컴퓨팅 환경에서의 네트워크 적응적 N-스크린 게임 시스템Network-Adaptive N-Screen Game System on Cloud Computing

Other Titles
Network-Adaptive N-Screen Game System on Cloud Computing
Authors
류은석강신진
Issue Date
2012
Publisher
한국게임학회
Keywords
클라우드 컴퓨팅; 스트리밍; N-스크린 게임; H.264 스케일러블 비디오 코딩
Citation
한국게임학회 논문지, v.12, no.3, pp.59 - 67
Journal Title
한국게임학회 논문지
Volume
12
Number
3
Start Page
59
End Page
67
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/19457
DOI
10.7583/JKGS.2012.12.3.59
ISSN
1598-4540
Abstract
본 논문은 클라우드 컴퓨팅 환경에서 새로운 네트워크 적응적 N-스크린 게임 시스템을 설계 및 구현하였다. 목표하는 시스템은 클라우드 서버에서 연산된 게임 화면을 가정에 설치된 게임 서버를 통해 한대 이상의 게임 단말로 전송해야 한다. 하지만, 하나의 게임 영상을 가지고 서로 다른 해상도를 가진 N-스크린을 지원하는 것은 어렵고, 무선 네트워크에서의 게임 사용자 이동은 영상 화질을 저하시킨다. 따라서, 본 논문은 스케일러블 비디오 코딩 기술과 채널 코드 기술인 랩터 코드를 이용하여 네트워크 적응적 게임 영상 추출 및 전송 기술을 개발하였다. 실제 게임 영상을 이용한 시뮬레이션 결과는 제안하는 영상 기술의 효율성을 입증한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
School of Games > Game Software Major > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kang, Shin Jin photo

Kang, Shin Jin
Game (Major in Game Software)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE