Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

엔진오일 상태에 대한 프로브의 이론 특성Theoretical Characteristics of the Probe with Respect to the Engine Oil States

Other Titles
Theoretical Characteristics of the Probe with Respect to the Engine Oil States
Authors
김영주
Issue Date
2012
Publisher
한국해양환경·에너지학회
Keywords
Reflection coefficient(반사 계수); oil deterioration(오일열화); dielectric constant(유전율); engine oil(엔진오일); characteristic impedance(특성임피던스)
Citation
한국해양환경•에너지학회지, v.15, no.1, pp.22 - 24
Journal Title
한국해양환경•에너지학회지
Volume
15
Number
1
Start Page
22
End Page
24
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/19688
ISSN
2288-0089
Abstract
엔진오일 상태에 따라서 엔진 오일의 유전율이 변화하게 된다. 오일의 유전율은 프로브의 특성 임피던스와 관계가 있으며, 프로브의 특성 임피던스는 프로브 입력단의 반사 신호를 결정한다. 본 논문에서는 프로브의 등가회로를 유도하고 정전용량 측정에 의해서 구한 유전율의 변화에 따른 프로브의 반사 계수를 이론적으로 계산 하였다. 결과로 오일의 상태가 열화 되면 반사 계수가 증가 되는 것을 알 수 있다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Science and Technology > Department of Electronic and Electrical Engineering > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE