Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

유전자 알고리즘을 사용한 게임 레벨 디자인 기법A Game Level Design Technique Using the Genetic Algorithms

Other Titles
A Game Level Design Technique Using the Genetic Algorithms
Authors
강신진신승호조성현
Issue Date
2009
Publisher
(사)한국컴퓨터그래픽스학회
Keywords
유전자 알고리즘; 진화형 연산; 게임 디자인; 게임 레벨 디자인; Genetic Algorithm; Evolutionary Computation; Game Design; Game Level Design
Citation
한국컴퓨터그래픽스학회논문지, v.15, no.4, pp.13 - 21
Journal Title
한국컴퓨터그래픽스학회논문지
Volume
15
Number
4
Start Page
13
End Page
21
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/21972
DOI
10.15701/kcgs.2009.15.4.13
ISSN
1975-7883
Abstract
레벨 디자인은 게임 개발에 있어 가장 중요한 부분 중 하나이지만, 많은 게임 내 구성 요소가 복합적으로 영향을 미치어 최적의 조합을 찾기가 어려운 문제이다. 본 논문에서는 유전자 알고리즘을 사용하여 범용적인 게임 레벨 생성을 위한 방법을 새로이 제안한다. 제안된 시스템을 통해 게임 디자이너는 단순화된 목표 수치 입력만으로도 다양한 게임 구성 요소로 이루어진 레벨을 근사화시켜 생성할 수 있게 된다. 이는 게임 레벨 디자인 업무 프로세스 상에서 원하는 최적의 레벨을 구성하는데 걸리는 시행 착오 시간을 단축시키는데 도움이 될 수 있다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
School of Games > Game Software Major > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kang, Shin Jin photo

Kang, Shin Jin
Game (Major in Game Software)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE