Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

한·중 청소년의 스마트폰 구매의도에 미치는 심리적 요인에 관한 연구Examining Psychological Factors Influencing Purchase Intention of Smart Phone in Korean and Chinese Adolescents

Other Titles
Examining Psychological Factors Influencing Purchase Intention of Smart Phone in Korean and Chinese Adolescents
Authors
조명월조승호
Issue Date
Nov-2014
Publisher
한국디지털정책학회
Keywords
한·중 청소년; 스마트폰; 구매행동; 심리적요인; Korean & Chinese Adolescents; Smart phone; Purchase Intention; Psychological Factors
Citation
디지털융복합연구, v.12, no.11, pp.71 - 79
Journal Title
디지털융복합연구
Volume
12
Number
11
Start Page
71
End Page
79
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/10742
DOI
10.14400/JDC.2014.12.11.71
ISSN
1738-1916
Abstract
최근 스마트폰 이용인구는 성인뿐만 청소년들도 급격한 증가 추세이다. 본 논문은 한중 청소년들을 대상으로 심리적 변수가 한중 청소년 소비자들의 스마트폰 신제품 구매의도에 미치는 영향을 살펴보았다. 심리적 변인들 중에 본 연구가 초점을 둔 것은 과시욕, 체면민감성, 소외감 등의 요인들이었다. 이들 심리적 요인이 구매의도에 미치는 영향을 살펴 본 결과 세 가지의 심리적 요인 모두가 한·중 청소년의 스마트폰 구매에 영향을 주는 유의한 변인이었으며, 특히 중국 청소년의 경우 심리적 요인 중에 체면민감성의 중요성이 두드러지게 나타났다. 이러한 결과는 실무적 측면에서 마케팅 커뮤니케이션 전략수립에 기여하는 바가 있을 것이다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
College of Economics and International Commerce > Department of Global Commerce > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Cho, Seung ho photo

Cho, Seung ho
College of Economics and International Commerce (Department of Global Commerce)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE