Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

소매업체의 서비스품질이 점포이미지와 점포애호도에 미치는 영향 - 식품안전성 지각의 조절효과를 중심으로 -

Authors
박윤재황재규박주영
Issue Date
2010
Publisher
한국전자상거래학회
Keywords
서비스품질; 점포이미지; 점포애호도; 식품안전성; Service Quality; Store Image; Store Loyalty; Consumer' s Food Safety Perception; Service Quality; Store Image; Store Loyalty; Consumer' s Food Safety Perception
Citation
전자상거래학회지, v.11, no.4, pp.73 - 101
Journal Title
전자상거래학회지
Volume
11
Number
4
Start Page
73
End Page
101
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/15398
ISSN
1598-1169
Abstract
본 논문은 식품안전성이 소매업태가 제공하고 있는 서비스 품질과 점포이미지에 미치는 영향에서 조절효과를 살펴보고, 점포이미지가 점포충성도에 미치는 영향을 살펴보는데 목적이 있다. 연구결과 물리적 환경과 상호작용 요인이 기능적 점포 이미지에 유의한 영향을 미치며, 본원적 혜택 요인이 상징적 서비스 품질에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한 고객의 식품안전성에 대한 지각은 이들 간의 관계에서 조절효과가 있는 것으로 나타났다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business Administration > Department of Entrepreneurship & Small Business > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Park, Ju Young photo

Park, Ju Young
College of Business Administration (Department of Entrepreneurship & Small Business)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE