Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

유아교육의 전문성 신장을 위한영유아교사 양성체제 확립방안A New System for Professional PreparationImproving Early Childhood Education.

Authors
조형숙이경민
Issue Date
Dec-2004
Publisher
한국영유아교원교육학회
Keywords
early childhood teacher education; early childhood teacher education policy; 영유아교사 교육; 영유아교원 정책
Citation
유아교육학논집, v.8, no.4, pp 219 - 237
Pages
19
Journal Title
유아교육학논집
Volume
8
Number
4
Start Page
219
End Page
237
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/37039
ISSN
1229-5809
Abstract
본 연구는 유치원 및 보육교사로 이원화되어있는 영유아교사 양성체제를 정비하기 위한 방안을 모색하려는데 목적이 있다. 이를 위해 유치원 및 보육교사 양성체제의 특성과 현황을 살펴보고 문제점을 분석하였다. 영유아교사 양성체제 정비를 위한 모형구안을 위해 선행연구들이 제시한 양성체제 개선방안들을 비판적으로 검토하였다. 이를 기초로 통합적 영유아교사 양성체제 모형을 제시하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Early Childhood Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Cho, Hyung Sook photo

Cho, Hyung Sook
사범대학 (유아교육과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE