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온라인게임 서비스 방안에 관한 연구 - WOW 사례 중심으로 -A Study on the Way of On-line Game Service - Focus on <WOW> -

Authors
권혁인최용석이상우
Issue Date
Dec-2011
Publisher
(사)한국컴퓨터게임학회
Keywords
online game; WOW; patch; update; service; contents; satisfaction; 온라인게임; 와우; 패치; 업데이트; 서비스; 콘텐츠; 만족
Citation
한국컴퓨터게임학회논문지, v.24, no.4, pp 61 - 71
Pages
11
Journal Title
한국컴퓨터게임학회논문지
Volume
24
Number
4
Start Page
61
End Page
71
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/46783
ISSN
1976-6513
Abstract
패치서비스는 게임 세계의 밸런스를 조절하고, 공간을 확장시키며, 보다 새로운 콘텐츠를 제공함으로써 게임 환경을 긍정적인 방향으로 재구성한다. 그리고 산업적인 측면에서 게임의 라이프 사이클을 연장시키는 기능을 수행한다. 이러한 패치서비스는 버그를 수정하는 간단한 수준에서 전혀 새로운 콘텐츠를 제공하는 수준에 이르기까지 다양한 형태로 나타난다. 본 논문에서는 온라인게임 패치서비스의 만족도를 높일 수 있는 방법을 실증분석함으로써 향후 온라인게임 패치서비스에서 기업이 고려해야 할 점을 도출하고자 하였다.
The patch service can adjust the balance of game world, it can expand game space, and it can reconstruct game environment as positive way by offering new contents. More over, it extends the life cycle of online game on the industrial point of view. This patch service variously appears from the simple level of correcting bug to the complex level of providing new contents. This study will show what the companies consider in patch service of online game through actual proof analysis.
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College of Business & Economics > School of Business Administration > 1. Journal Articles

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