Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

온라인게임 이용패턴에 관한 실증연구An Empirical Study on the Use Pattern of Online-Game

Authors
박정은최용석권혁인
Issue Date
Mar-2010
Publisher
(사)한국컴퓨터게임학회
Keywords
온라인게임; 클러스트 분석; 판별패턴분석; Online Game; Cluster Analysis; Discriminant Analysis
Citation
한국컴퓨터게임학회논문지, no.20, pp 53 - 62
Pages
10
Journal Title
한국컴퓨터게임학회논문지
Number
20
Start Page
53
End Page
62
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/58011
ISSN
1976-6513
2288-5528
Abstract
게임이용의 긍정적 측면과 부정적 측면을 함께 진단한 새로운 진단척도인 온라인게임 관여수준 진단 척도를이용하여 이용자 집단을 분류하였다. 또한 분류된 집단이 어떠한 특징을 갖고 있으며, 이들 이용자 집단이 실제온라인 게임 이용패턴에서는 어떠한 차이점이 있는지 알아보고, 이러한 이용 유형의 차이가 각 이용자 집단이갖고 있는 특징을 얼마나 반영하고 있는지 분석하였다. 본 연구를 통해 각 집단의 특성을 파악하여 근본적인 전략 수립의 기초로 활용될 수 있을 것이다.
Positive and negative aspects of the game and level of involvement with online gaming diagnosed by using diagnostic measures were classified groups of users. In addition, some features have classified this group and any differences in actual usage patterns that online games are looked at. And each of these use different types of user groups have to reflect whether and how the features were analyzed. Through this study, the characteristics of each group to identify the fundamental strategies will be utilized.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business & Economics > School of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kwon, Hyeog In photo

Kwon, Hyeog In
경영경제대학 (경영학부(서울))
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE