주요 게임기업의 재무제표 분석 사례연구 : COVID-19 영향Case Study on the Financial Statements Analysis of Major Game Companies: The Impact of COVID-19
- Authors
- 선은정; 김동현
- Issue Date
- Dec-2021
- Publisher
- 한국전문경영인학회
- Keywords
- 게임 기업; 재무제표 분석; 사례 연구; 재무성과; COVID-19; Game companies; Financial statement analysis; Case Study; Financial performance; COVID-19
- Citation
- 전문경영인연구, v.24, no.4, pp 111 - 131
- Pages
- 21
- Journal Title
- 전문경영인연구
- Volume
- 24
- Number
- 4
- Start Page
- 111
- End Page
- 131
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/72848
- DOI
- 10.37674/CEOMS.24.4.6
- ISSN
- 1226-8380
- Abstract
- COVID-19 대유행은 인류의 외부활동 시간을 급격히 감소시켰으며, 대면보다는 온라인을 통한 비대면 소통을 강조하는 온택트(on-tact) 시대를 도래하게 만들었다. 온라인게임은 실내에서 다수의 게임이용자와 실시간 비대면 플레이가 가능할 뿐만 아니라 게임 산업의 기존 인프라는 큰 변화 없이 온택트 시대에서 적용이 가능하므로, COVID-19 이후게임기업에 대한 자본시장의 관심은 더욱 높아지고 있다. 본 연구에서는 국내 주요 게임기업을 대상으로 COVID-19 전후 재무제표 분석을 수행함으로써 COVID-19가 게임사의재무상태 및 성과에 영향을 미쳤는지를 살펴보고자 한다.
COVID-19 has drastically reduced the amount of time that humans spend outside, bringing about an on-tact era that emphasizes online communication rather than face-to-face. Since online game can be played indoors with other game players, and existing infrastructure of the game industry can be applied in an on-tact era without much change, the capital market's interest in game companies after COVID-19 is growing. In this study, we examine whether COVID-19 affected financial position and performance through financial statements analysis by major Korean game companies before and after COVID-19.
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- Appears in
Collections - ETC > 2. Conference Papers
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