Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

뉴매틱 햄머 불안정성을 회피하기 위한 하이브리드 스러스트 베어링의 설계 파라미터에 관하여On the Design Parameters of Hybrid Thrust Bearings to Avoid Pneumatic Hammer Instability

Other Titles
On the Design Parameters of Hybrid Thrust Bearings to Avoid Pneumatic Hammer Instability
Authors
류근
Issue Date
Nov-2023
Publisher
한국추진공학회
Keywords
Thrust Bearings(스러스트 베어링); Pneumatic Hammer Instability(뉴매틱 햄머 불안정성); Numerical Analysis(수치 해석)
Citation
한국추진공학회 2023년도 추계학술대회 논문집, pp 501 - 503
Pages
3
Indexed
OTHER
Journal Title
한국추진공학회 2023년도 추계학술대회 논문집
Start Page
501
End Page
503
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/120002
Abstract
하이브리드 스러스트 베어링은 높은 하중 지지력을 가지지만 오리피스 및 리세스 형상에 따라 뉴매틱 햄머 불안정성이 발생할 수 있다. 본 연구에서는 뉴매틱 햄머 불안정성을 회피하기 위한 하이브리드 스러스트 베어링의 리세스 깊이 및 오리피스 직경 등 설계 파라미터를 제시하였다. 설계 파라미터 변화에 따른 하이브리드 스러스트 베어링의 성능 변화 또한 수치 해석을 통해 예측하였다.
The current work investigates the effects of the recess configurations on the pneumatic hammerinstability of hybrid thrust bearings. Numerical analysis predicts static load performance of hybridthrust bearing
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF ENGINEERING SCIENCES > DEPARTMENT OF MECHANICAL ENGINEERING > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Ryu, Keun photo

Ryu, Keun
ERICA 공학대학 (DEPARTMENT OF MECHANICAL ENGINEERING)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE