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DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS (ERICA 광고홍보학과)
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Impact of Adolescents’ Smartphone Overdependence on Relations with Friends, Mental Health, and Suicidal Ideation
스마트폰 의존도가 아동복지서비스 이용 아동의 학교생활 적응에 미치는 영향 : 사회적지지의 조절효과를 중심으로
메시지 소구유형, 고정관념, 이타주의가 코다에 대한 기회 불평등 인식과 태도 및 정책지지의도에 미치는 영향: 코다에 관한 공공커뮤니케이션 방향성 고찰
Simulated touch: A meta -analysis of the effects of virtual social touch on interpersonal communication outcomes
사회적 신뢰는 어떻게 형성되는가?: 언론인 평가와 뉴스정보 신뢰도, 정치사회 관심도를 중심으로
오늘날 식품의 혁신은 어떻게 커뮤니케이션 되는가 : 대체식품 채택에서 사회규범과 정보행동의 역할을 중심으로
Situational and Individual Risk Factors for Cybercrime Victimization in a Cross-national Context
A preliminary study for developing perceived ESG scale to measure public perception toward organizations' ESG performance
우리나라 PR학 연구의 어제, 오늘, 그리고 내일
가상환경 내 브랜드 태도 형성 연구: 놀이적 개념과 이용-충족이론의 통합적 적용을 중심으로
Mechanisms of Climate Change Media Effects: Roles of Risk Perception, Negative Emotion, and Efficacy Beliefs
OTT 서비스 플랫폼의 콘텐츠 태도가 광고회피에 미치는 영향 연구* : 지각된 침입성의 조절효과를 중심으로
제품유형과 광고소구 유형에 따른 광고전략: 개인주의와 집단주의를 중심으로
가상 인플루언서의 혁신저항에 관한 연구: 상호작용성과 혁신 특성의 매개효과를 중심으로
친환경 행동에 관련한 온라인 액티비즘의 매개적 역할 탐구: 지구온난화에 관련한 인지적・정서적 요인과 친환경 행동 간의 관계에 미치는 영향을 중심으로
Message framing and trust as moderated mediating mechanisms for effective government response to uncertain risk messages
Differential effects of digital media platforms on climate change risk information-sharing intention: A moderated mediation model
감염병 소통 가이드라인 개발
Effect of 360-Degree Virtual Reality Fundraising Campaign on Public Participation in Social Causes: The Role of Presence, Empathy, and Issue Involvement
위기상황에서 전략적 침묵의 영향력에 관한 사례 연구: 카카오 데이터센터 화재와 SPC 계열사 직원 사망사건을 중심으로
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Choi, Jounghwa
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Choi, Yun-Seul
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COMMUNICATION
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BEHAVIOR
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IMPACT
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INTERNET
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ADOLESCENTS
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2000 - 2009
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1993 - 1999
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