Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

광고홍보 콘텐츠의 효과측정을 위한 농어업 농어촌의 다원적 가치 척도개발Scale Development on Multifactorial Value of Agriculture-Fisheries and Its Village to Measure Effect of Advertising and Public Relations Contents

Other Titles
Scale Development on Multifactorial Value of Agriculture-Fisheries and Its Village to Measure Effect of Advertising and Public Relations Contents
Authors
김병희한상필
Issue Date
Jan-2014
Publisher
한국광고학회
Keywords
Agriculture-fisheries and its village; Multifactorial value; Scale development; 농어업 농어촌; 다원적 가치; 척도개발
Citation
광고학연구, v.25, no.1, pp.127 - 151
Indexed
KCI
Journal Title
광고학연구
Volume
25
Number
1
Start Page
127
End Page
151
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/25413
ISSN
1225-0554
Abstract
이 연구에서는 3차에 걸친 자료수집을 바탕으로 농어업 농어촌의 다원적 가치의 평가척도를 개발했다. 연구 결과, 농어업 농어촌의 다원적 가치 척도는 5가지 요인의 20개 항목으로 구성되는 것으로 나타났고, 이는 전체 변량의 64.08%를 설명했다(신뢰도 Cronbach's =.884). 적재된 항목의 특성을 고려해 각 요인은 기능 다원성, 식량 안정성, 정서 안녕감, 전통 보전성, 정착 기대감으로 명명했다. 향후 농어업 농어촌에 관한 광고홍보 콘텐츠의 효과를 측정할 때, 이 연구에서 제시하는 다원적 가치 척도가 과학적인 평가 도구로 활용되기를 기대한다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Sang pil photo

Han, Sang pil
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE