한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
COLLEGE OF COMPUTING
SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-6 of 6 (Search time: 0.004 seconds).
KCI
제품관여도 및 광고 크리에이티브 소구 방법에 따른 온라인 및 모바일 동영상 광고의 효과에 관한 연구
Go to Link
박명진;
이경렬
; 이경아
Article
Issue Date
2017
Citation
조형미디어학, v.20, no.4, pp.108 - 118
Publisher
한국일러스아트학회
KCI
공감각학습개발과 융합 형 인재개발의 관계성에 관한 연구 -뉴로 피드백의 뇌 활성화에 따른 인지기능 향상을 기반으로-
Go to Link
이지혜;
윤종영
Article
Issue Date
2017
Citation
한국디자인문화학회지, v.23, no.1, pp.491 - 500
Publisher
한국디자인문화학회
KCI
N스크린 환경에서의 크로스미디어광고의 통합효과 검증에 관한 연구: 광고인게이지먼트효과를 중심으로
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2017
Citation
커뮤니케이션학 연구, v.25, no.1, pp.215 - 237
Publisher
한국커뮤니케이션학회
KCI
인터넷 기사가림형 팝업광고에 대한 이용자의 지각된 침입성이 광고태도에 미치는 영향 - 인터넷 기사가 유발하는 감정의 조절효과를 중심으로 -
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2017
Citation
브랜드디자인학연구, v.15, no.2, pp.171 - 184
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
디지털 플랫폼 광고의 현황과 이에 대한 전문가의 인식 연구
Go to Link
이경렬
; 이희복; 홍문기
Article
Issue Date
2017
Citation
광고학연구, v.28, no.5, pp.7 - 33
Publisher
한국광고학회
KCI
온라인 네이티브 동영상광고에 대한 광고 혹은 정보 구분의 모호성이 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 지각된 신뢰성과 지각된 몰입의 매개효과를 중심으로 -
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2017
Citation
브랜드디자인학연구, v.15, no.4, pp.161 - 176
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
1
Discover
Author
LEE, KYUNG YUL
5
Yoon, Jong Young
1
박명진
1
이경아
1
이지혜
1
이희복
1
홍문기
1
Subject
Video Advertising
2
클릭완성률
2
Advertising
1
Brain Wave Control
1
Brainwave Education
1
click completion rate
1
Convergence Education
1
Creativity
1
Cross-Media
1
CTR
1
.
next >
Language
Korean
6
Journal
브랜드디자인학연구
2
광고학연구
1
조형미디어학
1
커뮤니케이션학 연구
1
한국디자인문화학회지
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY