Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

한국관광브랜드의 성공적인 개발: 한국관광공사의 ‘Korea, Sparkling’ 캠페인Successful Development of Korean Tourism Brand: KTO(Korea Tourism Organization)'s 'Korea, Sparkling' Campaign

Other Titles
Successful Development of Korean Tourism Brand: KTO(Korea Tourism Organization)'s 'Korea, Sparkling' Campaign
Authors
유창조한상필김상훈
Issue Date
Oct-2008
Publisher
한국광고학회
Keywords
한국관광브랜드; 브랜드 아이덴티니; 브랜드 슬로건; Korea Tourism Brand; Brand Identity; Brand Slogan; Korea Tourism Brand; Brand Identity; Brand Slogan
Citation
광고학연구, v.19, no.5, pp.305 - 319
Indexed
KCI
Journal Title
광고학연구
Volume
19
Number
5
Start Page
305
End Page
319
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/42803
ISSN
1225-0554
Abstract
2006년 한국관광공사는 한국관광브랜드의 필요성을 인식하여 브랜드관리를 위한 체계적인 사업을 추진해 왔다. 한국관광공사는 한국관광브랜드인 ‘Korea, Sparkling'을 개발하였고, 이 브랜드 슬로건을 세계 각국의 관광객들에게 활발하게 홍보하고 있다. 본 사례는 이와 같이 성공적인 한국관광공사의 캠페인 개발단계 및 단계별 전략적인 마케팅 활동을 요약하고, 이를 기반으로 한국관광공사의 미래 과제를 제시하였다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Sang pil photo

Han, Sang pil
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE