한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
School of Advertising and Public Relations
ETC
School of Advertising and Public Relations
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-4 of 4 (Search time: 0.003 seconds).
소비자 가치와 온라인 구매동기가 인스타그램 광고효과에 미치는 영향
이진균
;
김민경
Article
Issue Date
2020
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.21, no.1, pp.153 - 185
Publisher
한국소비자·광고심리학회
1인 미디어 인터넷 방송 이용 동기와 사회적 시청이 브랜드 태도, 브랜드 관여 및 구매의도에 미치는 영향
남궁진;
이진균
Article
Issue Date
2020
Citation
한국콘텐츠학회 논문지, v.20, no.7, pp.30 - 46
Publisher
한국콘텐츠학회
뉴스 웹사이트에서 브랜드 안전이 소 비자 광고태도, 브랜드태도, 구매의 도에 미치는 영향: 브랜드 친숙도의 조절효과를 중심으로
이진균
;
김미경
Article
Issue Date
2020
Citation
광고학연구, v.31, no.5, pp.7 - 32
Publisher
한국광고학회
복수 유명인 옹호광고 효과에 영향을 미치는 요인들 연구
엄남현
Article
Issue Date
2020
Citation
한국콘텐츠학회 논문지, v.20, no.5, pp.271 - 280
Publisher
한국콘텐츠학회
1
Discover
Author
Lee, Jin Kyun
3
Kim, Mikyoung
1
Kim, Min Gyung
1
Um, Nam Hyun
1
Subject
광고태도
3
Purchase Intention
2
브랜드태도
2
1인 미디어 인터넷 방송
1
ad attitudes
1
Attitude toward Ad
1
Attitudes Toward Ads
1
Attitudes Toward Brands
1
Brand Attitude
1
brand attitudes
1
.
next >
Type
Article
4
Language
Korean
3
English
1
Journal
한국콘텐츠학회 논문지
2
광고학연구
1
한국심리학회지: 소비자·광고
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY