Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

기업의 사회적 책임 활동이 소비자의 기업 평가에 미치는 영향: 신뢰와 반기업 인식의 매개효과The Influence of Corporate Social Responsibility on Corporate Evaluation: The Mediating Role of Credibility and Anti-corporate Cognition

Other Titles
The Influence of Corporate Social Responsibility on Corporate Evaluation: The Mediating Role of Credibility and Anti-corporate Cognition
Authors
홍성준
Issue Date
2012
Publisher
한국상품학회
Keywords
경제적 책임; 법적 책임; 윤리적 책임; 자선적 책임; 신뢰; 반기업 인식; economic responsibility; legal responsibility; ethical responsibility; philanthropic responsibilities; credibility; anti-corporate cognition
Citation
상품학연구, v.30, no.2, pp.147 - 155
Journal Title
상품학연구
Volume
30
Number
2
Start Page
147
End Page
155
URI
https://scholarworks.bwise.kr/sch/handle/2021.sw.sch/15852
DOI
10.36345/kacst.2012.30.2.015
ISSN
1226-6132
Abstract
기업의 사회적 책임 활동은 최근의 가장 중요한 마케팅 이슈이다. 이에 따라 본 연구는 기업의 사회적 책임 활동이 기업 평가에 미치는 영향에 있어서 신뢰 및 반기업 인식의 매개역할을 조사하였다. 분석결과, 경제적 책임과 법적 책임은 신뢰를 매개로 기업 평가에 영향을 미쳤다. 그러나 경제적 책임과 법적 책임은 반기업 인식에는 영향을 미치지 않았다. 그러나 윤리적 책임과 자선적 책임은 신뢰와 반기업 인식의 매개효과를 통해 기업 평가에 영향을 미쳤다. 반기업 인식은 신뢰에 영향을 미쳤으며, 신뢰와 반기업 인식은 기업 평가에 영향을 미쳤다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Global Business > Department of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Hong, Sung Jun photo

Hong, Sung Jun
College of Global Business (Department of Business Administration)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE