한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Humanities and Social Sciences
Department of Special Education
1. Journal Articles
2. Conference Papers
3. Books & Book Chapters
4. Patents
5. Others
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-7 of 7 (Search time: 0.002 seconds).
다문화 사회·정서 프로그램의 메타분석
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2019
Citation
학습자중심교과교육연구, v.19, no.21, pp 407 - 425
Publisher
학습자중심교과교육학회
다문화 부모교육 프로그램 효과에 대한 메타분석
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2020
Citation
학습자중심교과교육연구, v.20, no.7, pp 377 - 396
Publisher
학습자중심교과교육학회
교육학적 관점에서 바라 본 Edu-Wellness 내용타당도 연구
이신동; 장세영; 조은영
Article
Issue Date
2019
Citation
Journal of Wellness, v.14, no.1, pp 43 - 54
Publisher
한국웰니스학회
Kolb의 학습유형에 따른 영재의 학습전략 사용 차이
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2016
Citation
영재와 영재교육, v.15, no.1, pp 79 - 102
Publisher
한국영재교육학회
하브루타 토론이 영재의 비판적 사고력과 의사소통능력에 미치는 효과
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2019
Citation
순천향 인문과학논총, v.38, no.1, pp 173 - 203
Publisher
인문학연구소
학습유형에 따른 영재와 일반학생의 진로성숙도 차이 비교
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2017
Citation
영재와 영재교육, v.16, no.1, pp 47 - 68
Publisher
한국영재교육학회
하브루타 토론이 영재의 학습유형에 따라 비판적 사고 기능과 성향, 의사소통능력에 미치는 효과 차이
조은영; 이신동
Article
Issue Date
2019
Citation
영재교육연구, v.29, no.2, pp 259 - 279
Publisher
한국영재학회
1
Discover
Author
이신동
7
장세영
1
Subject
영재
4
Gifted
3
학습유형
3
Kolb
2
Learning Style
2
메타분석
2
비판적 사고력
2
영재교육
2
의사소통능력
2
하브루타 토론
2
.
next >
Date Issued
2020
1
2019
4
2017
1
2016
1
Type
Article
7
Language
KOR
7
Journal
영재와 영재교육
2
학습자중심교과교육연구
2
Journal of Wellness
1
순천향 인문과학논총
1
영재교육연구
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY