Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

페이스북에서 상품의견지도자의 커뮤니케이션활동에 대한 비교문화연구A Cross-Cultural Study of the Product Opinion Leaders' Communication Activity on Facebook

Other Titles
A Cross-Cultural Study of the Product Opinion Leaders' Communication Activity on Facebook
Authors
조승호조상훈
Issue Date
Aug-2014
Publisher
한국디지털정책학회
Keywords
Facebook; Cross-cultural Study; Korea & US; Product opinion leadership; SNS(Social Network Service); Viral marketing; 페이스북; 한·미 비교연구; 상품의견지도자; 소셜네트워크; 바이럴마케팅
Citation
디지털융복합연구, v.12, no.8, pp.67 - 76
Journal Title
디지털융복합연구
Volume
12
Number
8
Start Page
67
End Page
76
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/10556
DOI
10.14400/JDC.2014.12.8.67
ISSN
1738-1916
Abstract
본 연구에서는 한국과 미국 대학생들을 대상으로 페이스북에서의 상품의견지도력과 커뮤니케이션 활동을 조사하였다. 기존에 수집된 한국 대학생 자료를 바탕으로 미국 대학생의 페이스북 이용과 관련한 자료를 추가로 수집하여 분석함으로써 한국과 미국 상품의견지도자의 특성을 비교하였다. 본 연구의 연구 방법으로 온라인 설문을 실시하였으며, 미국 두 개 대학에서 일차자료를 수집하였고, 한국의 이차자료를 이용하였다. 연구결과 의견지도력에 있어서 한국 남학생보다 미국 남학생이 높은 것으로 나타났다. 한국 대학생의 경우 상품의견지도력이 능동적·수동적 커뮤니케이션 활동과 유의미한 관계가 있는 것으로 나타난 반면, 미국 대학생의 경우 상품의견지도력은 수동적 커뮤니케이션 활동에만 유의미한 연관성이 있는 것으로 나타났다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
College of Natural Sciences > Department of Statistics and Actuarial Science > 1. Journal Articles
College of Economics and International Commerce > Department of Global Commerce > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Cho, Seung ho photo

Cho, Seung ho
College of Economics and International Commerce (Department of Global Commerce)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE