한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
COLLEGE OF COMMUNICATION
DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS
DEPARTMENT OF MEDIA & SOCIAL INFORMATICS
ETC
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-3 of 3 (Search time: 0.002 seconds).
KCI
메타버스에서의 브랜드 경험이 브랜드 태도와 브랜드 구매의도에 미치는 영향 : 제품 유형과 아바타 일치성의 조절 효과를 중심으로
Go to Link
최윤슬;
오현정
Article
Issue Date
2023
Citation
한국광고홍보학보, v.25, no.1, pp 169 - 204
Publisher
한국광고홍보학회
KCI
아이돌 팬덤의 심리적 특성이 제품 광고효과에 미치는 영향
Go to Link
조영;
심성욱
Article
Issue Date
2022
Citation
커뮤니케이션학 연구, v.30, no.2, pp.161 - 191
Publisher
한국커뮤니케이션학회
KCI
가상 인플루언서와 인간 인플루언서의 특성에 따른 광고효과 비교연구: 긍정적 정보와 부정적 정보의 조절효과를 중심으로
Go to Link
임예; 조영; 최미연;
심성욱
Article
Issue Date
2023
Citation
커뮤니케이션학 연구, v.31, no.3, pp 141 - 176
Publisher
한국커뮤니케이션학회
1
Discover
Author
Shim, Sung Wook
2
조영
2
Oh, Hyun Jung
1
임예
1
최미연
1
최윤슬
1
Subject
Purchase Intention
3
브랜드 태도
3
Advertising Attitude
2
광고태도
2
구매의도
2
Advertising Effect
1
Avatar Identification
1
Brand Experience
1
Fandom
1
Happiness
1
.
next >
Date Issued
2023
2
2022
1
Type
Article
3
Language
KOR
2
Korean
1
Journal
커뮤니케이션학 연구
1
커뮤니케이션학 연구
1
한국광고홍보학보
1
Journal Index
kci
3
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY