Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

매장의 옥외 이미지가 브랜드 이미지에 미치는 영향에 관한 연구

Authors
신일기심성욱최정규
Issue Date
Aug-2007
Publisher
한국OOH광고학회
Keywords
상점이미지; 브랜드이미지; 소비자태도; Store Image; Brand Image; Consumer Attitude
Citation
OOH광고학연구, v.4, no.2, pp.5 - 23
Indexed
KCI
OTHER
Journal Title
OOH광고학연구
Volume
4
Number
2
Start Page
5
End Page
23
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/44061
ISSN
1975-9053
Abstract
본 연구는 “화장품브랜드샵”의 옥외광고 및 인테리어에서 독특하게 사용하고 있는 시각적 색채 이미지가 소비자의 브랜드 이미지 형성 및 태도에 주는 영향을 알아보는데 목적이 있다. 이를 위해 화장품 전문점에 주로 사용되고 있는 색상과 명도를 적용한 색채 자극물을 제시하여 색채에 대한 피험자의 인식과 태도에 대해 측정하고, 이후 각각의 화장품 전문점에 대한 옥외광고물 및 인테리어에 대한 이미지를 제시한 후 피험자가 매장에 대한 평가하도록 하였다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Shim, Sung Wook photo

Shim, Sung Wook
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE