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매장의 옥외 이미지가 브랜드 이미지에 미치는 영향에 관한 연구

Authors
신일기심성욱최정규
Issue Date
Aug-2007
Publisher
한국OOH광고학회
Keywords
상점이미지; 브랜드이미지; 소비자태도; Store Image; Brand Image; Consumer Attitude
Citation
OOH광고학연구, v.4, no.2, pp 5 - 23
Pages
19
Indexed
KCICANDI
Journal Title
OOH광고학연구
Volume
4
Number
2
Start Page
5
End Page
23
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/44061
ISSN
1975-9053
Abstract
본 연구는 “화장품브랜드샵”의 옥외광고 및 인테리어에서 독특하게 사용하고 있는 시각적 색채 이미지가 소비자의 브랜드 이미지 형성 및 태도에 주는 영향을 알아보는데 목적이 있다. 이를 위해 화장품 전문점에 주로 사용되고 있는 색상과 명도를 적용한 색채 자극물을 제시하여 색채에 대한 피험자의 인식과 태도에 대해 측정하고, 이후 각각의 화장품 전문점에 대한 옥외광고물 및 인테리어에 대한 이미지를 제시한 후 피험자가 매장에 대한 평가하도록 하였다.
The purpose of this study is to find whether color image of store has an impact on the brand image and store attitude. Color stimuli which was used in sore were presented to respondents and respondents' perception and attitude were measured. After that, respondents who saw the image of store's outdoor advertising and interior responded the store attitude and purchase intention. The respondents who preferred specific color are likely to respond positively to store's attitude which included specific color.
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Shim, Sung Wook
ERICA 커뮤니케이션&컬처대학 (ERICA 광고홍보학과)
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