한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
School of Advertising and Public Relations
ETC
School of Advertising and Public Relations
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-5 of 5 (Search time: 0.002 seconds).
1인 미디어 인터넷 방송에서 의사사회적 상호작용이 브랜드 관여 및 구매의도에 미치는 영향: 빅파이브 성격요인에 의한 사회적 실재감의 조절된 매개효과
이진균
Article
Issue Date
2021
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.22, no.2, pp.239 - 269
Publisher
한국소비자·광고심리학회
시장지위에 따른 동업종 기업 간 수평적 공동광고의 소비자반응
송정미
Article
Issue Date
2011
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.12, no.1, pp.217 - 234
Publisher
한국소비자·광고심리학회
수평적 공동광고에 있어서 제품사용기회의 적합성에 따른 광고정보처리전략 유형별 소비자반응
송정미
Article
Issue Date
2013
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.14, no.1, pp.225 - 246
Publisher
한국소비자·광고심리학회
광고메시지에 등장하는 추천인에 대한 사회적 거리감이 광고메시지 효과에 미치는 영향
송정미
Article
Issue Date
2019
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.20, no.3, pp.343 - 364
Publisher
한국소비자·광고심리학회
브랜드의 시장지위에 따른 직접비교광고와 간접비교광고의 소비자반응
송정미
; 하영희
Article
Issue Date
2015
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.16, no.1, pp.63 - 82
Publisher
한국소비자·광고심리학회
1
Discover
Author
Song, JeongMee
4
Lee, Jin Kyun
1
Subject
구매의도
5
brand attitude
2
market following brand
2
광고태도
2
브랜드태도
2
시장추종브랜드
2
1인 미디어 인터넷 방송
1
abstract message
1
ad attitude
1
attitude toward the ad
1
.
next >
Date Issued
2021
1
2019
1
2015
1
2013
1
2011
1
Type
Article
5
Language
Korean
5
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY