한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Business & Economics
Department of Advertising and Public Relations
Department of Applied Statistics
Department of Industrial Security
Department of International Logistics
ETC
School of Business Administration
School of Economics
School of Global Knowledge-based Administration
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 56 (Search time: 0.037 seconds).
마케팅 및 매체환경 변화에 대한 국내 매체 전문가 인식 및 광고 회사대응 현황연구 : 매체 기획 의사 결정 과정을 중심으로
김은지;
조정식
Article
Issue Date
2003
Citation
광고학연구, v.14, no.2, pp 61 - 83
Publisher
한국광고학회
대학 선택의 과정에서의 매체 이용 분석을 통한 대학의 통합 커뮤니케이션 방안: 서울 소재 사립대학교 사례를 중심으로
성민정
;
조정식
Article
Issue Date
2007
Citation
한국광고홍보학보, v.9, no.2, pp 207 - 243
Publisher
한국광고홍보학회
유튜브 동영상 광고의 노출 및 반복효과 : 실제 집행 결과를 통한 분석
조정식
Article
Issue Date
2023
Citation
OOH광고학연구, v.20, no.4, pp 35 - 61
Publisher
한국OOH광고학회
수용자와 플랫폼 특성에 따른 디지털 동영상 광고의 노출 효과, 그리고 노출 구간별 효과: 소셜미디어 광고의 실제 집행 결과 분석을 중심으로
조정식
Article
Issue Date
2023
Citation
사회과학연구, v.30, no.4, pp 181 - 211
Publisher
동국대학교 사회과학연구원
The Use of Instagram and YouTube During the Consumer Decision Journey
조정식
Article
Issue Date
2023
Citation
프랜차이징 저널, v.9, no.3, pp 89 - 110
Publisher
한국프랜차이즈학회
조직 동일시와 이슈 속성에 따른 상황 인식이 공중의 행동에 미치는 영향:대학생들의 대학 동일시와 이슈 속성을 중심으로
성민정
; 성지희;
조정식
Article
Issue Date
2010
Citation
광고학연구, v.21, no.5, pp 175 - 196
Publisher
한국광고학회
TV 광고 시청률과 프로그램 시청률의 변동성: 매체 특성 변인들을 중심으로
김나경; 이정아;
조정식
Article
Issue Date
2007
Citation
광고학연구, v.18, no.4, pp 31 - 52
Publisher
한국광고학회
소셜 미디어를 이용한 기업 커뮤니케이션: 기업 페이스북 분석을 중심으로
성민정
;
조정식
Article
Issue Date
2016
Citation
언론과학연구, v.16, no.4, pp 41 - 82
Publisher
한국지역언론학회
글로벌 기업의 통합 마케팅 커뮤니케이션 현황
성민정
;
조정식
Article
Issue Date
2009
Citation
광고학연구, v.20, no.3, pp 51 - 76
Publisher
한국광고학회
마케팅 커뮤니케이션에서 빅 데이터의 역할과 활용 방안
성민정
;
조정식
Article
Issue Date
2017
Citation
광고연구, no.115, pp 7 - 48
Publisher
한국광고홍보학회
1
2
3
4
next
6
Discover
Author
Sung, Min Jung
15
이정아
8
Hwang, Jang Sun
5
Hong, Hye Hyun
4
고윤숙
2
김은지
2
류지연
2
Kim, Dong Hoo
1
Kim, Yeu Seung
1
권민정
1
.
next >
Subject
광고
6
IMC
5
Media Planning
4
public relations
4
매체기획
4
커뮤니케이션 접점
4
advertising
3
integrated marketing communication
3
interview
3
SNS
3
.
next >
Date Issued
2020 - 2023
5
2010 - 2019
23
2000 - 2009
20
1993 - 1999
8
Type
Article
54
Conference
2
Language
KOR
54
ENG
2
Journal
광고학연구
16
광고연구
11
한국광고홍보학보
9
광고홍보연구
7
홍보학연구
5
언론과학연구
2
프랜차이징 저널
2
OOH광고학연구
1
사회과학연구
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY