한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
School of Advertising and Public Relations
ETC
School of Advertising and Public Relations
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-4 of 4 (Search time: 0.008 seconds).
진보적 브랜드 액티비즘이 브랜드 태도에 미치는 영향: 인지된 브랜드 양극화와 SNS 사용강도의 조절된 매개 모형을 중심으로
이진균
Article
Issue Date
2024
Citation
한국광고홍보학보, v.26, no.1, pp 160 - 191
Publisher
한국광고홍보학회
1981년부터 2023년까지 집행된 KOBACO TV 공익광고 내용분석을 통한 주제 및 표현 변화 연구
엄남현
; 김동후
Article
Issue Date
2024
Citation
디지털콘텐츠학회논문지, v.25, no.1, pp 69 - 77
Publisher
한국디지털콘텐츠학회
모바일 동영상 광고 편익-비용 인식, 광고에 대한 태도, 모바일 동영상 이용량이 모바일 동영상 광고태도에 미치는 영향
이기영
Article
Issue Date
2024
Citation
Journal of The Korean Data Analysis Society, v.26, no.1, pp 269 - 281
Publisher
한국자료분석학회
메타버스 세상에서의 아바타 이상화 현상에 관한 연구: 삶 만족도, 가상의 자아 불일치, 아바타 동일화 갈망, 물리적 현존감, 부정적 감정, 몰입 간의 관계를 중심으로
최지혜; 정유미;
김미경
Article
Issue Date
2023
Citation
사이버커뮤니케이션학보, v.40, no.4, pp 5 - 37
Publisher
사이버커뮤니케이션학회
1
Discover
Subject
Advertisement Objective
1
Advertisement Subject
1
Attitudes toward mobile video adv...
1
Avatar Idealization
1
Avatar Wishful Identification
1
Expression Strategy
1
Flow
1
Message Strategy
1
Metaverse
1
Mobile video usage
1
.
next >
Date Issued
2024
3
2023
1
Type
Article
4
Journal
Journal of The Korean Data Analys...
1
디지털콘텐츠학회논문지
1
사이버커뮤니케이션학보
1
한국광고홍보학보
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY