한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
School of Advertising and Public Relations
ETC
School of Advertising and Public Relations
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-8 of 8 (Search time: 0.1 seconds).
텔레비전광고에 대한 소비자 인식구조 탐색
소현진;
박범순
Article
Issue Date
2011
Citation
광고연구, no.88, pp.248 - 272
Publisher
한국광고홍보학회
제품사용기회에 대한 적합성 인식과 광고소구유형의 차이에 대한 소비자반응 : 이업종 브랜드 간 공동광고의 경우
송정미
Article
Issue Date
2014
Citation
광고학연구, v.25, no.3, pp.247 - 271
Publisher
한국광고학회
스낵비디오 유형에 따른 광고에 대한 평가 연구
이은선
; 주성희;
김미경
Article
Issue Date
2019
Citation
광고PR실학연구, v.12, no.1, pp.116 - 139
Publisher
한국광고PR실학회
백화점 DM광고의 정보성과 유용성에 대한 인식이 광고태도 및 회피에 미치는 영향
민귀홍;
송정미
Article
Issue Date
2016
Citation
광고PR실학연구, v.9, no.2, pp.99 - 120
Publisher
한국광고PR실학회
수평적 공동광고에 있어서 제품사용기회의 적합성에 따른 광고정보처리전략 유형별 소비자반응
송정미
Article
Issue Date
2013
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.14, no.1, pp.225 - 246
Publisher
한국소비자·광고심리학회
광고메시지에 등장하는 추천인에 대한 사회적 거리감이 광고메시지 효과에 미치는 영향
송정미
Article
Issue Date
2019
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.20, no.3, pp.343 - 364
Publisher
한국소비자·광고심리학회
사회적 거리에 따른 광고메시지 유형별 효과: 이업종 공동광고를 중심으로
송정미
Article
Issue Date
2019
Citation
한국심리학회지: 소비자·광고, v.20, no.1, pp.85 - 106
Publisher
한국소비자·광고심리학회
페이스북 광고유형과 이용강도가 구전행위에 미치는 영향:독립적 자기해석의 조절효과를 중심으로
민귀홍; 박현선; 송미정;
이진균
Article
Issue Date
2015
Citation
광고학연구, v.26, no.8, pp.7 - 33
Publisher
한국광고학회
1
Discover
Author
Song, JeongMee
5
Lee, Eun Sun
1
Lee, Jin Kyun
1
Kim, Mikyoung
1
Park, Pum soon
1
Subject
ad attitude
3
purchase intention
3
구매의도
3
abstract message
2
attitude toward the ad
2
compatibility of usage occasion
2
concrete message
2
cooperative advertising
2
공동광고
2
구체적 메시지
2
.
next >
Date Issued
2019
3
2016
1
2015
1
2014
1
2013
1
2011
1
Type
Article
8
Journal
한국심리학회지: 소비자·광고
3
광고PR실학연구
2
광고학연구
2
광고연구
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY